۸ غذای عالی و سالم برای کم کردن وزن تان

۸ غذای عالی و سالم برای کم کردن وزن تان

بیشتر خانمها از رژیم استفاده میکنند تا وزن شان زیاد نشود. غذاهایی هستند که به شما در کم کردن وزن کمک زیادی میکنند. توی این پست لیست 8 غذای عالی برای شما آماده کرده ایم که با استفاده از آن میتوانید وزن خود را کم کنید. یکی از بهترین ویژگی های این غذاها این است که آنها شما را کاملا سیر میکنند.


1 – مخلوط سفیده تخم مرغ با سبزیجات سبز
این غذا میتونه برای ناهار شما فوق العاده باشه. مخلوط سفیده تخم مرغ و سبزیجات میتونه برای بدن شما 54 گرم پروتئین با کیفیت بالا تولید کند و فقط دارای 255 کالری است. اگر میخواهید این غذای خوشمزه را درست کنید اول یک ماهی تابه برداشته و درون آن دو قاشق روغن زیتون بریزید. حالا چهار سفیده تخم مرغ برداشته و آنها را در یک کاسه ریخته و کاملا با نصف فنجان اسفناج و نصف فنجان قارچ مخلوط کنید. میتوانید به جای اسفناج از بروکلی هم استفاده کنید. تابه را داغ کرده و مخلوط را داخل آن بریزید. تا زمانیکه تخم مرغها خشک شوند آنها را سرخ کنید. این غذا به شما کمک میکند 40 کالری، 100 میلی گرم کلسترول و 13 گرم چربی از یک وعده ی ناهار خود کم کنید.

2 – کشمش، شیر کم چربی و غلات
ساخت یک صبحانه ی عالی با مخلوط کردن یک فنجان غلات، یک پاکت کشمش و یک فنجان شیر کم چرب بسیار عالی است. این وعده غذایی عالی تنها 244 کالری دارد و دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است. پروتئین
بدن شما را نیز با 12 گرم افزایش میدهد. این غذا همچنین برای دندان ها نیز بسیار مناسب هست.

3 – بادام
بادام ها یکی از بهترین و پر فایده ترین غذاهای روی زمین است. یکی از بهترین غذاها برای پر کرده معده و همچنین به ثابت نگه داشتن قند خون شما کمک میکند. تحقیقات نشان داده که کسانیکه بادام میخورند کمتر از کسانیکه نمیخورند به قند خون دچار میشوند. وقتی سطح قند خون شما بالا رود و یکباره پایین آید باعث میشود که احساس گرسنگی کنید که باعث پرخوری میشود. تغییرات عمده قند خون باعث تولید انسولین در بدن و در نهایت افزایش چربی های شکم میشود. پس هیچوقت بادام را فراموش نکنید.

4 – سیب
یک نصیحت معروف هست که میگه “در روز یک سیب بخورید و از دکتر دور شوید.” خوردن یک سیب در روز میتواند به متعادل نگه داشتن وزن بدنتان کمک زیادی بکند. تحقیقات نشان داده کسانیکه قبل از وعده ی
غذایی خود یک سیب بخورند کمتر کالری مصرف میکنند و در نتیجه کمتر از بقیه چاق میشوند. سیب دارای فیبر بالا همراه با آنتی اکسیدان ها است. سیب میتواند از سندرم متابولیک که یک بیماری مشخص شده توسط چربی های شکم است جلوگیری کند.

5 – لوبیا سیاه
تحقیقات نشان میدهد کسانیکه لوبیاه سیاه میخورند وزن کمتری دارند. بیشتر آنها لاغر هستند چون لوبیا دارای موادی است که با چربی میجنگد. لوبیا حاوی ترکیبی ایده آل از مواد مغذی است که باعث کاهش چربی و فیبر نامحلول میشود.

6 – گل کلم
گل کلم غنی از ویتامین C است. گل کلم برای مبارزه با سرطان معروف است. نصف لیوان گل کلم تقریبا 35 درصد از نیاز روزانه ی بدن شما را برآورده میکند. گل کلم بسیار کم کالری است و فیبر مورد نیاز بدن را نیز تامین میکند. گل کلم میتواند جایگزینی برای مواد غذایی سنگین باشد. نکته ی جالب اینکه شما میتوانید با کباب کردن کلم آن را بسیار خوشمزه و ترد کنید.

7 – دارچین
مصرف نصف قاشق چای خوری دارچین در روز میتواند قند خون شما را کنترل کند. بدن بعد از خوردن غذا انسولین ترشح میکند که باعث میشود چربی های غذا ذخیره شوند ولی دارچین باعث میشود چربی ها سوزانده شوند. این ادویه میتواند به غذای شما نیز طعم خوبی بدهد.

8 – قهوه
قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. کافئین موجود در قهوه میزان متابولیسم بدن را تا 15 درصد افزایش میدهد. شما می توانید 30 تا 50 کالری در روز با کمک قهوه بسوزانید. افرادی که در روز 3 الی 4 فنجان قهوه بنوشند کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می گیرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: روانشناسی ودانستنیهای علمی دیگر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 19 بهمن 1391برچسب:۸ غذای عالی و سالم برای کم کردن وزن تان"کشمش, شیر کم چربی و غلات" بادام, | 18:25 | نویسنده : سیامک |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سه میل